Eliksiry
prof. Ann
Ridley
Lekcja I – Powtórzenie
TABLICA VIRUSOJEWA
SKRÓT
|
NAZWA
|
GRUPA
|
Ar
|
Arszenik
|
0
|
B
|
Bazyliszek
|
3
|
Be
|
Bezoar
|
0
|
C
|
Czosnek
|
1
|
Cc
|
Ciemiernik czarny
|
3
|
Cp
|
Czosnek pospolity
|
2
|
D
|
Dżdżownica
|
1
|
Dm
|
Diabeł morski
|
3
|
Dy
|
Dyptam
|
3
|
Dz
|
Dziurawiec zwyczajny
|
1
|
J
|
Jednorożec
|
3
|
Je
|
Jeżowiec
|
2
|
Jzw
|
Jeżozwierz
|
2
|
Kd
|
Kora drzewa Wiggen
|
2
|
Kk
|
Kamień księżycowy
|
0
|
Ks
|
Kamień Saago
|
0
|
M
|
Mandagora
|
3
|
Ms
|
Muchy siatkoskrzydłe
|
1
|
N
|
Nietoperz
|
3
|
O
|
Otwornice
|
2
|
P
|
Pająk
|
3
|
Pi
|
Pijawka
|
2
|
Pio
|
Piołun
|
2
|
Rc
|
Ropa Czyrakobulwy
|
2
|
Rp
|
Rdest ptasi
|
2
|
Rś
|
Rogate ślimaki
|
2
|
S
|
Skorpena
|
2
|
Sb
|
Skórka boomslanga
|
3
|
Sf
|
Suszone figi
|
1
|
Sp
|
Suszona pokrzywa
|
1
|
Spa
|
Suszone pająki
|
2
|
Srd
|
Sproszkowany róg dwurożca
|
1
|
St
|
Stokrotka
|
1
|
Sż
|
Skorupa żółwia
|
2
|
Ś
|
Ślaz
|
2
|
Śs
|
Śledziona szczura
|
2
|
T
|
Troll
|
2
|
Tż
|
Tojad żółty
|
3
|
W
|
Woda
|
0
|
We
|
Werbena
|
3
|
Wż
|
Wąż
|
3
|
Ż
|
Żaba
|
1
|
Żp
|
Żółć pancernika
|
1
|
Żs
|
Żabi skrzek
|
1
|
JAK PRZYRZĄDZIĆ ELIKSIR W PRAKTYCE
*
1. Przygotuj swój kociołek do
pracy.
2. Przygotuj wszystkie potrzebne
ingrediencje.
3. Dobrze przeczytaj recepturę
eliksiru oraz jego skład.
4. Ułóż sobie w głowie plan
sporządzenia danego wywaru. Jeżeli musisz, skorzystaj z notatnika i tam zapisz
przydatne informacje.
5. Postępuj zgodnie z recepturą
eliksiru. Każda receptura powinna jasno określać kiedy i jaki składnik
powinieneś dodać do kociołka, oczywiście pomijając jego pełną nazwę. Jeżeli
jednak tak się nie dzieje, weź pod uwagę następujący schemat dodawania
składników do kociołka:
- Ciecz.
- Najsłabszy składnik organiczny
pochodzenia zwierzęcego.
- Składniki organiczne
pochodzenia roślinnego od najsłabszego do najsilniejszego.
- Pozostałe składniki organiczne
pochodzenia zwierzęcego także w kolejności od najsłabszego do najsilniejszego.
- Wszystkie składniki
nieorganiczne. Jeżeli jest ich więcej niż jeden, receptura powinna określić ich
kolejność.
- Składnik główny
6. Zwracaj uwagę na szczegóły.
Pisz dokładnie jaką ilość składnika dodajesz do kociołka.
7. Nie mieszaj "w
prawo" lub "w lewo". Mieszaj w kierunku zgodnym z ruchem
wskazówek zegara lub w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
8. Podczas sporządzania eliksiru
możesz pomagać sobie korzystając z Tablicy Virusojewa (siła składników). Jeżeli
w recepturze eliksiru znajduje się więcej składników oznaczonych tym samym
kolorem siły, możesz zadać nauczycielowi pytanie na czacie ogólnym, które
powinno brzmieć:- Który składnik posiada silniejsze właściwości magiczne, X czy
Y?lub- Który składnik posiada słabsze właściwości magiczne, X czy Y?
9. Po zakończeniu pracy nalej
odrobinę swojego eliksiru do osobnej fiolki, po czym naklej na nią nalepkę ze
swoim imieniem, nazwiskiem oraz domem i zanieś ją na biurko nauczyciela.
10. Sporządzając eliksir licz
tylko i wyłącznie na własną wiedzę i umiejętności. Nie korzystaj z pomocy
innych uczniów, jest to zabronione. Weź także pod uwagę fakt, że inny uczeń
może źle sporządzić swój eliksir i pomylić się w recepturze, co jest częstym
zjawiskiem.
Świetny wpis. Będę na pewno tu częściej.
OdpowiedzUsuń